searcharchives.pl

searcharchives.pl – blog tematyczny – komputery, IT

marka osobista definicja
IT

Marka osobista definicja i jej tworzenie

Marka osobista to indywidualny i niepowtarzalny kanał marketingowy firmy lub osoby, który pomaga zdobyć i zatrzymać przy sobie klientów.

Marka osobista definicja

Marka osobista to dane osobowe oraz znak lub symbol rozpoznawczy jakim jest, np. własnoręczny podpis lub parafka.
Budowanie marki osobistej to działania dzięki, którym stajemy się rozpoznawalni. Działania te muszą być zaplanowane i dobrze przemyślane, ponieważ dotyczą one zarządzania swoją osobą, wizerunkiem, karierą oraz życiem osobistym.

Jak stworzyć markę osobistą?

Proces tworzenia marki osobistej jest bardzo długotrwały i przebiega według następujących kroków:
1. Zdefiniowanie marki
Trwała marka osobista opiera się na prawdziwych i ważnych wartościach, cechach oraz na wiedzy i doświadczeniu. Tworzenie marki zaczyna się od określenia tego co umiemy, jakie są nasze talenty, zalety oraz kwalifikacje, a także jakie mamy słabości i wady i cele do osiągnięcia. Taka analiza nas samych pozwoli na znalezienie i przebycie drogi do odbiorców. Nasza marka musi się wyróżniać i być oryginalna, a zadanie to jest bardzo trudne i czasochłonne. Etap ten wymaga dokładnej analizy siebie oraz otoczenia i klientów. Dzięki takiej analizie siebie łatwo i z porządanymi efektami możemy wykreować swoją niepowtarzalną markę osobistą.
2. Opakowanie marki
Kolejnym krokiem jest wizualizacja marki, ponieważ marka to też wygląd, który musi być odpowiedni i dopasowany do wartości marki.
Jest to ważny etap, ponieważ pierwsze co widać to człowiek: jego wygląd i zachowanie w danej sytuacji, które składa się na identyfikację wizualną.
Identyfikacja wizualna to także logo marki, jego hasło oraz grafiki, zdjęcia i materiały reklamujące markę, które znaleźć można na stronach internetowych dotyczących marki lub jej profilach w social mediach.
3. Przedstawienie marki
Aby klienci znaleźli naszą markę trzeba ją pokazać. Ten etap zacząć trzeba od poznania otoczenia inaczej konkurencji, a także wybrania grupy naszych potencjalnych klientów. Do tworzenia marki osobistej trzeba podejść z rozwagą i docierać do odbiorców regularnie ale nie nachalnie.
Silna marka osobista jest bardzo ważna przy efektywnym rozwijaniu siebie i swojej kariery zawodowej. Marka osobista ma ogromny wpływ na życie prywatne i zawodowe w przyszłości.
Przy budowaniu silnej marki osobistej trzeba pamiętać o zaufaniu, które jest podstawą marki i jej współpracy z klientami. Ważna jest także autentyczność, która opiera się na tym co mówisz i robisz.
Silna marka osobista daje przewagę nad konkurencją i pozwala na długotrwałe działania na rynku oraz osiągnięcie swoich celów.