Założenie sklepu internetowego to doskonały pomysł na biznes, zwłaszcza iż obecnie coraz więcej osób decyduje się na zakupy online. Warto jednak pamiętać, że konkurencja na rynku rośnie z roku na rok, dlatego też trzeba zadbać o dobrą reklamę, tak aby sklep wyróżniał się na tle innych. Jak promować swój sklep internetowy?
Pozycjonowanie sklepu – zadanie dla specjalisty
W świecie marketingu internetowego pozycjonowanie jest pierwszym zadaniem, jakie należy wykonać, aby witryna bądź sklep online stały się widoczne dla potencjalnego klienta. Samo pozycjonowanie oznacza szereg działań, które podejmowane są, aby sklep znajdował się na jak najwyższych pozycjach w wyszukiwarce internetowej. Najczęściej strony optymalizuje się pod Google, bowiem to z tej wyszukiwarki korzysta dziś najwięcej internautów. Pozycjonowanie sklepu internetowego to czasochłonny proces, zwłaszcza w trudniejszych branżach. O wiele łatwiej będzie pozycjonować sklep żeglarski, niż odzieżowy. Zadanie to w każdym przypadku warto powierzyć specjaliście – doświadczonym freelancerom bądź profesjonalnej agencji marketingowej.
Reklama w social media
Konto na portalach społecznościowych powinien posiadać każdy sklep internetowy. Jest to doskonały sposób na to, aby trafić do klientów w wieku mniej więcej od 15 do 50 lat. To oni bowiem najczęściej korzystają z tego typu portali. Aby reklama w social media była efektywna, musi być prowadzona na bieżąco. Oznacza to konieczność częstego dodawania postów, publikowania relacji na żywo czy umieszczania filmów, prezentujących konkretne produkty. Warto działać aktywnie, odpowiadając na pytania klientów, ich skargi czy sugestie. Dzięki temu można nie tylko zachęcić do odwiedzenia sklepu, ale również zatrzymać przy sobie klientów, którzy już skorzystali z oferty.
Wysyłanie newsletterów
Dobrym sposobem na promowanie sklepu internetowego, jest wysyłanie newsletterów osobom zainteresowanym. Właściciele sklepów online często za zapisanie się do newslettera udzielają rabatu, na przykład na pierwsze zakupy. Często też tworzą konkursy, w których jednym z warunków udziały jest zapisanie się na listę mailingową. Należy pamiętać, że newsletter musi być przede wszystkim użyteczny dla klienta. Nowe wiadomości warto wysyłać często (na przykład raz w tygodniu), lecz z drugiej strony nadmierna ich ilość nie zostanie dobrze przyjęta przez odbiorców. O istnieniu newslettera można przypominać, publikując posty na portalach społecznościowych, na przykład dodając na koniec „jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się do newslettera” – dzięki temu potencjalni klienci mogą się o nim dowiedzieć.
Reklamowanie sklepu internetowego to proces, który trwa praktycznie przez cały czas prowadzenia działalności gospodarczej. Nawet krótka przerwa w promowaniu witryny może spowodować, że nie będzie ona widoczna dla klientów. Należy przy tym pamiętać, że bez efektywnej reklamy w sieci trudno będzie wyróżnić się na tle konkurencji. Sklepów internetowych z roku na rok przybywa, dlatego też trzeba podjąć działania, mające na celu pozyskanie nowego klienta, ale też zatrzymanie przy sobie osób, które zdecydowały się już skorzystać z oferty.