searcharchives.pl

searcharchives.pl – blog tematyczny – komputery, IT

marketing automation
Biznes Internet

Co daje marketing automation?

Zacznijmy od tego, że komunikacja marki z odbiorcami powinna być prowadzona na wszystkich punktach styku z marką i obejmować wiele kanałów nawiązywania i budowania relacji z odbiorcami. Może w tym pomóc marketing automation. Jak działa to narzędzie? Kto powinien zdecydować się na automatyzację marketingu? Sprawdźmy!

Jakie są korzyści z marketing automation?

Marketing automation to narzędzie, które systematycznie pozyskuje dane dotyczące odbiorców – obecnych klientów, jak i tych potencjalnych. Jego celem jest wyłanianie „gorących leadów”, czyli wartościowych klientów, którzy odpowiednio poprowadzeni przez wszystkie etapy kontaktu z marką, dokonają pożądanych działań – np. zakupu, subskrypcji, umówienia na wizytę, zamówienia ebooka itd. Zdobyte przez narzędzie informacje są wykorzystywane w trakcie prowadzenia spersonalizowanych
i zautomatyzowanych kampanii marketingowych. Co zyskuje wówczas firma?

  • Oszczędność czasu – automatyzacja, jak sama nazwa wskazuje, w dużej mierze wykonuje zadania za pracowników działu marketingu i sprzedaży. Mogą oni wówczas poświęcić swój czas na inne działania.
  • Większa konwersja leadów – powiadomienia push, jak i zautomatyzowany e-mail marketing sprzyjają wykonaniu określonej czynności przez „idealnych klientów”. Może to być np. wypełnienie formularza rejestracyjnego, kliknięcie w reklamę czy dokonanie zakupu w sklepie.
  • Spersonalizowane komunikaty, dostosowane do etapu znajomości z marką, na jakiej znajduje się dany klient, sprzyjają wyższej efektywności podejmowanych działań – np. mniej porzuconych koszyków, więcej zapisów do newslettera, wyższy współczynnik subskrypcji i polubień.
  • Wzrost zaufania i lojalności klientów – na dłuższą metę podtrzymywanie bliskich relacji z klientami niesie szereg wymiernych korzyści. Wykorzystując marketing automation można liczyć na zwiększenie zaangażowania odbiorców, obserwujących czy klientów.
  • Możliwość testowania różnych rozwiązań – marketing automation to szansa na przetwarzanie dużej ilości danych, które sprzyjają kreowaniu dobrych kampanii reklamowych. Narzędzie takie jak np. PushAd dodatkowo pozwala w skuteczny
    i niezbyt czasochłonny sposób zidentyfikować rozwiązania, które przynoszą najlepsze efekty.

Kanały komunikacji w marketing automation

Kanałami komunikacji, wykorzystywanymi w automatyzacji marketingu, są powiadomienia push, które charakteryzują się wysokim współczynnikiem kliknięć i dobrą konwersją, a także e-mail marketing, będący formą marketingu bezpośredniego, stosowaną np. w newsletterach. Celem ich stosowania jest rozwój i poprawa wyników sprzedażowych.

Nowoczesne i innowacyjne rozwiązania są inwestycją, która z pewnością się zwróci, jeśli odpowiednio będziemy stosować kanały, które mamy do dyspozycji. Sposoby komunikacji z grupą docelową powinny wynikać z celu kampanii oraz pożądanych efektów. Przekaz powinien być spersonalizowany i dostosowany do tego, w jakim miejscu kontaktu z marką znajduje się odbiorca. Segmentowanie grupy docelowej, personalizacja przekazów, targetowanie oraz remarketing są najlepszym patentem na to, by przeprowadzić potencjalnego klienta przez proces dokonywania zakupu i sprawić, że nie porzuci on swojego koszyka.

Marketing automation ma przekształcać zebrane leady w wartościowych klientów, dlatego ważne jest wyciąganie wniosków i kreowanie indywidualnych kampanii na podstawie pozyskanych i przeanalizowanych danych. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie: https://push-ad.com/.