searcharchives.pl

searcharchives.pl – blog tematyczny – komputery, IT

biznes sezonowy
Marketing

Czy warto zakładać biznes sezonowy?

Wiele osób chcących samodzielnie prowadzić firmę zaczyna swoją przygodę od sezonowego biznesu. Jest to w pewnym sensie namiastka prowadzenia własnej działalności gospodarczej z tym wyjątkiem, że trwa krótko. Czy warto zakładać biznes sezonowy?

Czym jest sezonowy biznes?

Sezonowy biznes to najczęściej sprzedaż określonego asortymentu w krótkim okresie w roku. Dużą jego zaletą jest to, że nie trzeba wówczas rezygnować z pracy na etacie, aby nie stracić stałego źródła dochodu. Wystarczy jedynie kilka lub kilkanaście dni urlopu i można zarobić przyzwoitą sumę pieniędzy w bardzo krótkim czasie. Warunkiem koniecznym do uruchomienia sezonowego biznesu są pieniądze. Na początku należy zainwestować kupując (najczęściej w hurtowniach) odpowiednią ilość towaru. Zatem nie każdego będzie stać, aby zainwestować w dwieście choinek czy zapas fajerwerków na kwotę kilkunastu tysięcy złotych. Nigdy również nie ma gwarancji, że biznes się powiedzie. Dlatego warto wcześniej rozpoznać swoje możliwości, zasoby finansowe oraz zbadać środowisko konkurencyjne, gdyż może okazać się, że w danym mieście jest już zbyt dużo stoisk z choinkami i każde kolejne okaże się porażką.\

Najpopularniejsze biznesy sezonowe

Do najbardziej popularnych biznesów sezonowych należy sprzedaż choinek przed świętami, sztucznych ogni i fajerwerków w okresie świąteczno-noworocznym, sprzedaż karpia (z pominięciem jego hodowli), sprzedaż zniczy i kwiatów sztucznych na okoliczność wszystkich świętych. Powyższe przykłady to bardzo łatwy sposób na zarobienie szybkich i dużych pieniędzy, który nie wymaga specjalnego przygotowania. Nie musimy hodować choinek, karpi czy kwiatów. Wystarczy, że zaopatrzymy się w nie w odpowiedniej hurtowni na korzystnych warunkach finansowych i poświęcimy kilka intensywnych dni na sprzedaż.

Czy każdy może założyć biznes sezonowy? Czy są jakieś ograniczenia?

Teoretycznie każdy. Warto jednak mieć na uwadze to, że są pewne cechy charakteru i osobowości oraz wcześniejsze doświadczenie, które zwiększy szanse powodzenia. Doświadczony handlowiec wie, gdzie sprzedawać, jak przyciągnąć klientów, zadba odpowiednio wcześnie o odpowiednia reklamę. Podejście do klienta również ma ogromne znaczenie zwłaszcza w obecnym, bardzo konkurencyjnym środowisku. Choć popyt na sezonowe produkty (takie jak choinki czy fajerwerki) jest ogromny to nie należy zapominać, że są to dobra dostępne na każdym rogu. Dlatego nie bez znaczenia będzie nastawienie sprzedawcy do klienta, jego aparycja czy elastyczność w zakresie cen.