searcharchives.pl

searcharchives.pl – blog tematyczny – komputery, IT

copywriter co to
Marketing

Copywriter co to i czym się zajmuje?

W branży marketingu mawia się od lat, że treść jest najważniejsza. Dzieje się tak dlatego, że niemal każda forma reklamy – od prostego wpisu w mediach społecznościowych, przez baner reklamy, aż do obszernych kampanii, wymaga dobrze przygotowanego tekstu. Tworzeniem takich tekstów zajmują się copywriterzy.

Copywriter co to i czym się zajmuje?

Zawód copywritera, co wynika z anglojęzycznej nazwy i braku polskiego odpowiednika, kojarzony jest głównie z przepisywaniem już istniejących tekstów swoimi słowami w celu utworzenia unikalnych tekstów na dany temat. Taki opis oddaje część obowiązków copywritera, choć to tylko kropla w morzu względem tego, czym jeszcze się zajmuje.

Copywriter to osoba tworząca treści na potrzeby reklamowe, do czego również zalicza się unikalne przepisywanie tekstów, ponieważ takie teksty odgrywają dużą rolę w procesie pozycjonowania stron, jako teksty używane do tworzenia zaplecza SEO. Na takich tekstach się jednak nie kończy, a copywriterzy są odpowiedzialni za pisanie postów na blogi, tworzenie Ebooków czy pisanie wpisów do listy mailingowej. Tym samym copywriterzy zarządzają treścią, zwykle współpracując z firmami, które chętnie korzystają z ich usług.

Praca copywritera nie ogranicza się jednak do przepisywania tekstów, czy nawet tworzenia obszernych artykułów, a również do prowadzenia mediów społecznościowych danej marki, a więc udostępniania różnorakich postów od prostych memów, do krótkich tekstów, mających zwiększać zaangażowanie.

Finalnie, copywriterzy zajmują się content marketingiem od kuchni, pisząc scenariusze do kampanii reklamowych czy skrypty do podcastów. Zdarza się również, że copywriter podejmuje się zleceń pisania prac czy tekstów naukowych.

Cechy dobrego copywritera

Copywriter zajmuje się pisaniem tekstów, więc podstawową cechą jest posiadanie lekkiego pióra, czyli łatwości w pisania tekstów, jednak to nie jedyna przydatna cecha.

Osoba pisząca teksty jako copywriter powinna bardzo sprawnie poruszać się po Internecie, ponieważ dobry research i bycie zaznajomionym z obecnymi trendami to podstawa tej pracy. Warto pamiętać, że praca copywritera, szczególnie pisząc teksty SEO, sprowadza się do znalezienia schematu, jak ugryźć dany temat, kładąc znacznie mniejszy nacisk na właściwą pracę twórczą.

Copywriter nie musi być alfą i omegą, a musi sprawnie wyszukiwać informacje i przekazywać je w jasny sposób. Dlatego właśnie ważną cechą jest po prostu ciekawość, która pozwala podjąć dowolny temat i pisać o nim w interesujący sposób. Jest to szczególnie ważne w przypadku pisania tekstów pod SEO, ponieważ takie teksty nie muszą zawierać specjalistycznych informacji, a muszą być jedynie poprawne.

Finalną cechą, szczególnie przydatną w przypadku pisania tekstów reklamowych, postów na bloga, artykułów, skryptów czy scenariuszy jest kreatywność, ponieważ praca tego typu polega bezpośrednio na tworzeniu – jest to praca twórcza.

Praca copywritera sprowadza się więc do wyszukiwania informacji i przedstawiania ich w interesujący sposób, żeby wspomagać działania marketingowe.