searcharchives.pl

searcharchives.pl – blog tematyczny – komputery, IT

narzędzia social media
Marketing

Poznaj narzędzia pomocne w social mediach!

Prowadzenie kanałów w social mediach wymaga stałego tworzenia ciekawego i angażującego contentu. Co więcej, aby zdobywać większe zasięgi i gromadzić wokół profilu społeczność, warto śledzić statystyki i monitorować to, jak na nasze publikacje reagują odbiorcy. Pomóc w tym mogą dedykowane narzędzia. Które są szczególnie warte uwagi? Poznaj narzędzia pomocne w social mediach!

Najlepsze przydatne w social mediach – top 5

1. Sotrender

Pierwszym narzędziem, niezwykle pomocnym w prowadzeniu social mediów, jest sotrender. Pomaga zwiększyć skuteczność działań marketingowych na Facebooku, Instagramie, YouTubie czy Twitterze. Z pomocą Sotrendera możliwe jest monitorowanie skuteczności nie tylko działań reklamowych, ale też treści organicznych, łatwe i szybkie generowanie raportów czy analizowanie konkurencji. Z jego pomocą możliwe jest docieranie do unikalnych danych, wykraczających poza podstawowe wskaźniki, i mierzenie efektywności komunikacji czy brand equity na podstawie zgromadzonych danych.

2. Canva

Obrazy odgrywają kluczową rolę w social mediach. Zależnie od kanału wykorzystuje się zdjęcia, grafiki, nagrania wideo. Chcąc tworzyć ciekawe i atrakcyjne dla odbiorców treści, warto korzystać z programów graficznych. Jednym z tych, które bardzo chętnie wykorzystują twórcy internetowi oraz marki do tworzenia postów, grafik, miniaturek, czy relacji jest Canva. To bardzo intuicyjny i prosty w obsłudze program oferujący dostęp do wielu szablonów, zdjęć i grafik. Dostępny w wersji darmowej, jak i płatnej (rozszerzenie funkcjonalności).

3. Facebook Audience Insights

To najpotężniejsze narzędzie analityczne od Facebooka, które pomaga zwiększyć zyskowność kampanii poprzez dostarczenie obszernych informacji na temat odbiorców. Im więcej wiesz o swoich użytkownikach, tym łatwiejsze jest tworzenie ciekawych treści, dopasowanych do ich preferencji. Dzięki narzędziu dowiesz się o tym, co interesuje Twoich odbiorców, a także zoptymalizujesz budżet przeznaczony na reklamy.

4. Brand24

Bezsprzecznie jedno z najlepszych narzędzi na rynku, które służy do monitoringu Internetu ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych. Pozwala na docieranie do wzmianek o marce i jej oznaczeń w różnych miejscach w sieci. Brand24 zajmuje się monitoringiem Internetu na bieżąco, co umożliwia natychmiastowe reagowanie na to, co dzieje się wokół firmy czy konkurencji. Świetne do wyznaczania działań marketingowych, jak i np. zarządzania sytuacjami kryzysowymi.

5.CoSchedule

CoSchedule obsługuje planowanie treści na kanałach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, czy Tumblr. Pozwala również na planowanie publikacji treści np. na WordPressie i powiązania tego z mediami społecznościowymi. W wyższych planach możliwe jest również zarządzanie współpracami czy zatwierdzaniem postów. System automatycznie wypełnia luki w komunikacji, a także dopasowuje optymalny czas publikacji, co pomaga zwiększyć liczbę osób, do których dotrze dana zawartość.