searcharchives.pl

searcharchives.pl – blog tematyczny – komputery, IT

social media manager
Marketing

Kim jest social media manager?

Media społecznościowe od dawna nie są niczym nowym ani specjalnym, ale cały czas dosyć zagadkowe wydaje się być pojęcie „social media manager”. Do tej pory podejmowano liczne próby zdefiniowania profilu zawodowego i nie określono jednolitej regulacji.
Czy publikowanie zdjęć na Facebooku automatycznie czyni nas menedżerami mediów społecznościowych?
Jak social media manager zarabia na chleb powszedni? Jakie ma zadania i czego się od niego oczekuje?

Profesjonalny social media manager – wymagania i zadania

Podobnie jak w przypadku innych zawodów, menedżerowie mediów społecznościowych mają cele i zadania, które muszą wykonywać każdego dnia. Podstawą tego zawodu jest skuteczna komunikacja firmy z użytkownikami sieci społecznościowych. Komunikacja ta odbywa się za pośrednictwem postów, kampanii i innych publikacji, które mają na celu wzbudzenie zainteresowania produktem lub strategią firmy u użytkowników. Sukces tych strategii musi być oczywiście mierzalny, dlatego menedżer mediów społecznościowych musi opanować narzędzia, które dają mu informacje o tym, jak skuteczne były te kampanie.

W życiu zawodowym oznacza to ciągłe bycie na bieżąco. Stała kontrola zasięgu, obmyślanie właściwych strategii i optymalnego marketingu jest codziennością.

Oto czego oczekuje się od social media managera:

– Pisanie artykułów i postów w sieciach społecznościowych,
– Komunikacja z użytkownikami, klientami i interfejsami wewnętrznymi,
– Wyszukiwanie odpowiednich treści i pomysłów na kampanie,
– Planowanie kampanii i strategii,
– Tworzenie raportów.

To tylko ułamek zakresu obowiązków. Te zadania są podstawą codziennego życia menedżera mediów społecznościowych. W zależności od wielkości firmy, pracuje w zespole i komunikuje się z partnerami sieciowymi lub firmami partnerskimi. Samotna praca przy biurku w tym przypadku jest prawie niemożliwa.

Idealny menedżer mediów społecznościowych – jakie musi mieć cechy?

Jedno jest pewne: taka praca wymaga specjalnych umiejętności. Świat wygląda trochę inaczej w internecie i jeśli coś działa w tradycyjnym marketingu, nie oznacza to, że tak jest również w mediach społecznościowych. Aby osiągać cele i prowadzić skuteczny marketing, potrzebne są określone cechy:

Zdolność adaptacji
Świat nieustannie się zmienia. Dlatego nie ma jasnego opisu ani definicji sukcesu. Jedno jest pewne – menedżer mediów społecznościowych musi być cały czas na bieżąco i umieć się odnaleźć w każdych warunkach. Powinien się ciągle szkolić, ma to ogromne znaczenie w zawodzie

Wielozadaniowość
Chociaż często ta cecha jest źle widziana, ponieważ na dłuższą metę źle wpływa na koncentrację i kreatywność, menedżer mediów społecznościowych zawsze musi pamiętać o kilku rzeczach naraz. Wielozadaniowość i talent organizacyjny są zatem kluczem do sukcesu.

Talent marketingowy
Ważne jest, aby rozumieć potrzeby ludzi i odpowiadać na nie. O czym piszą użytkownicy sieci społecznościowej? Co opublikowała konkurencyjna firma, aby dotrzeć do ludzi? Dlatego wyczucie życzeń grupy docelowej i dotarcie do niej jest prawie tak samo ważne jak wiedza techniczna i sposób pracy.