searcharchives.pl

searcharchives.pl – blog tematyczny – komputery, IT

Konwersje w kampaniach Google Ads
Marketing

Konwersje w kampaniach Google Ads – czym są i jak je optymalizować?

Kliknięcie w reklamę w Google Ads to za mało, by firma osiągnęła spodziewane zyski z kampanii. Ważne są konwersje. To one decydują o sukcesie kampanii bądź jej braku. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się, czym jest konwersja, jak ją śledzić i optymalizować.

Na czym polega konwersja w Google Ads?

Konwersja w Google Ads oznacza wykonanie przez użytkownika działania w witrynie internetowej po kliknięciu w wyświetloną reklamę. Stanowi ona istotny wskaźnik efektywności kampanii. Umożliwia zarówno pomiar skuteczności działań, jak i dostosowanie strategii do celów biznesowych. Istnieją rozmaite rodzaje konwersji, które pozwalają na pomiar efektów reklamy. Dotyczą one takich czynności online jak:

• złożenie zamówienia,

• wypełnienie formularza kontaktowego,

• rejestracja na stronie,

• kliknięcie w numer telefonu (na urządzeniach mobilnych),

• pobranie katalogu.

Natomiast konwersje offline obejmują wszystkie działania, które użytkownik podejmuje po interakcji z reklamą i odwiedzeniu strony internetowej. Należą do nich połączenia telefoniczne i wizyty w sklepie stacjonarnym.

Jak śledzić konwersje kampanii Google Ads?

Do monitorowania konwersji w Google Ads służą tagi konwersji, czyli krótkie kody umieszczane w witrynie informujące system o zaistnieniu konwersji. W przypadku konta Google Ads możesz użyć tagu konwersji Google Ads bądź skorzystać z importu bezpośrednio z Google Analytics.

Jak optymalizować konwersje?

W celu optymalizacji konwersji możesz wykorzystać różne działania. Jeśli nie zajmujesz się na co dzień prowadzeniem kampanii Google Ads, najlepiej powierz optymalizację specjalistom. W zależności od konkretnego przypadku kampania będzie bowiem wymagała innych działań optymalizacyjnych. Jeśli zależy Ci na optymalizacji konwersji, dotarciu do osób rzeczywiście zainteresowanych Twoją ofertą i nienadwyrężaniu budżetu reklamowego, możesz zdecydować się na wsparcie specjalistów ds. kampanii Google Ads w Lublinie z agencji IBIF https://www.ibif.pl/oferta/kampanie-google-ads.

Przetestuj różne wersje strony docelowej

Skutecznym narzędziem optymalizacji konwersji są testy A/B strony docelowej kampanii. Polegają one na stworzeniu różnych wersji witryny, a następnie ich testowaniu w celu wyboru wersji przynoszącej najlepsze efekty. Do elementów, które należy przetestować w testach A/B, należą m.in.: nagłówki, wezwania do działania (CTA), formularze i grafiki.

Konwersje w kampaniach Google Ads

Dobierz właściwe słowa kluczowe do reklamy

Koniecznym krokiem podczas optymalizacji konwersji w Google Ads jest dobór właściwych fraz kluczowych. Skup się na konkretnych słowach, które potencjalni klienci wpisują, szukając Twojego produktu lub usługi. Uwzględnij bardziej szczegółowe frazy, które mogą prowadzić do wyższego współczynnika konwersji. Wybieraj słowa, biorąc pod uwagę liczbę wyszukiwań i konkurencję. Pamiętaj także o korzystaniu z narzędzi do analizy fraz kluczowych, np. Ubersuggest czy Keyword Tool. Teksty reklam Google Ads oraz strony docelowe nasycone wyselekcjonowanymi frazami kluczowymi zwiększają szansę na wyświetlenie kreacji reklamowej właściwej grupie odbiorców i wzrost liczby konwersji.

Dodaj wykluczające frazy kluczowe w reklamach

Do optymalizacji kampanii reklamowych Google Ads służą również wykluczające słowa kluczowe. Są to takie frazy, na które nie chcesz, by Twoja firma wyświetlała się w wynikach wyszukiwania. Pomagają one zmniejszyć koszty kliknięć w Google Ads – dzięki nim w reklamę nie klikną osoby, które nie są prawdopodobnymi klientami Twojej firmy. Jeśli na przykład oferujesz drogie, luksusowe produkty, wyklucz frazy ze słowem „tani”, „niska cena”.

Kampanie Google Ads należą do efektywnych i szybkich sposobów docierania do klientów. Muszą jednak zostać dokładnie opracowane i poddawane optymalizacji, by przynosiły spodziewane zyski. Mamy nadzieję, że ten artykuł choć odrobinę przybliżył Ci zagadnienie konwersji reklam Google Ads oraz ich optymalizacji.