searcharchives.pl

searcharchives.pl – blog tematyczny – komputery, IT

reklama na instagramie
Marketing

Reklama na Instagramie – dlaczego się opłaca?

Instagram to bardzo popularne narzędzie. W kategorii media społecznościowe z łatwością konkuruje z Facebookiem. Ogólnie mówiąc, jest to specjalna aplikacja, gdzie ludzie z całego świata (także sławne osoby) mogą dzielić się swoim zdjęciami i plikami wideo. Poza tym, to miejscem, gdzie można promować własną markę, firmę itd. Sprawdźmy więc, jak ogólnie wygląda reklama na Instagramie oraz odpowiedzmy na pytanie, dlaczego warto z niej skorzystać?

Jak działa Instagram?

Zanim jednak przejdziemy do najważniejszej części artykułu, najpierw wyjaśnijmy zasadę działania Instagrama. Najlepiej zrobić to takimi słowami, aby każdy laik (czyt. starszy użytkownik Internetu) zrozumiał, o co mniej więcej tutaj chodzi.

Jeżeli ktoś chce zacząć przygodę z tym medium, to musi koniecznie posiadać w miarę nowoczesny smartfon. Następnym krokiem jest instalacja aplikacji ze sklepu Google Play. To czynność łatwa i darmowa. Kiedy Instagram pojawi się na telefonie, to można już dodawać pierwsze zdjęcia.

Pod nimi dołącza się tzw. hasztagi, czyli jakieś słowo poprzedzone znakiem: #. W jakim celu? Pozwalają one na agregację materiałów, a co za tym idzie na szybkie przeglądanie publikacji dotyczącej podobnej tematyki. Należy jeszcze wspomnieć, że na Instagramie są dwie grupy użytkowników. Jedni to obserwowani, a drudzy to obserwujący (tzw. followersi).

Gdzie się pojawia reklama na Instagramie?

Kiedy jesteśmy właścicielem firmy lub portalu internetowego, to spędzimy na Instagramie więcej czasu. Przecież nie będziemy go używać tylko do oglądania treści znajomych. Przede wszystkim zajmiemy się tworzeniem reklamy.

Może ona pojawić się na InstaStory (pasek na górze aplikacji) albo w aktualnościach. W tym drugim przypadku przypomina typowy post, który każdy polubi, skomentuje, a nawet udostępni. Jego rosnąca popularność będzie także zależeć od wystawianych opinii.

To się opłaca!

Teraz skupmy się na kwestii, dlaczego warto skorzystać z takich form reklamy. Po pierwsze jest to prosta do wykonania czynność. Wystarczy po swoim postem kliknąć przycisk o nazwie „promuj” i wybrać cel.

Reklama na Instagramie jest opłacalna, bo dotrze do wielu ludzi. W naszym kraju jest bowiem aż 6 milionów aktywnych kont! To najczęściej młode osoby, która odwiedzają to miejsce prawie 10 razy w ciągu jednego dnia. Jest więc spora szansa, że promowany produkt wpadnie im w oko.

Od czego zależy koszt reklamy?

Na koniec pozostaje jeszcze kwestia ceny, jaką musimy zapłacić, chcąc coś zareklamować. Na koszt wpływa ilość kliknięć (zainteresowań postem). Najważniejsze jednak, że nie jest on wysoki. Na pewno tańszy niż na Facebooku. Wynosi średnio od 20 do 50 groszy (za jedno kliknięcie).

Ale należy pamiętać, aby reklama na Instagramie była odpowiednio stworzona. Musi być dobrze zaprojektowana – elementy wizualne i grafika mają tutaj duże znaczenie. Szczególnie, gdy mowa o branżach związanych z urodą czy urządzaniem mieszkań.