searcharchives.pl

searcharchives.pl – blog tematyczny – komputery, IT

Multimedia

Jak zamknąć konto w banku PKO?

Każda osoba, która posiada rachunek bankowy może zdecydować w dowolnym momencie o jego zamknięciu. Banki oferują klientom indywidualnym różne rodzaje kont, dostosowanych do ich potrzeb. Od czasu do czasu warto przyjrzeć się swoim miesięcznym opłatom za konto i sprawdzić, co oferuje rynek – jeśli inne konto okaże się korzystniejsze, dowiedz się, jak zamknąć konto PKO.

W jaki sposób można zamknąć konto PKO?

Konto bankowe w PKO możesz zamknąć na trzy sposoby: online (jeśli posiadasz konto online), listownie lub podczas wizyty w oddziale. Najprościej zamknąć rachunek bankowy przez aplikację IKO. Wystarczy, że zalogujesz się na konto i w zakładce „Moje Produkty” wybierzesz konto. Następnie musisz przejść do zakładki „Dyspozycje i zaświadczenia” oraz wybrać: zamknięcie konta. Wypełnij wszystkie pola, zgodnie ze swoją dyspozycją i oczekuj na zamknięcie rachunku. Możesz także wysłać list do siedziby banku na adres: PKO Bank Polski Spółka Akcyjna-Centrala ul. Puławska 15, 02-515 Warszawa. Bank udostępnił swoim klientom wniosek, który wystarczy wypełnić w celu zamknięcia rachunku bankowego. Należy w nim podać swoje dane i wskazać numer konta, które ma być zlikwidowane. We wniosku trzeba także określić, czy zamknięte mają być też lokaty i rachunki oszczędnościowe. Ponadto należy zdeklarować, czy w okresie wypowiedzenia bank ma realizować stałe zlecenia. Środki można wcześniej wypłacić lub przelać na inne konto. Można też wskazać numer rachunku, na który bank przeleje środki po zamknięciu konta. Wypłacając pieniądze, najlepiej pozostawić kilkanaście złotych na poczet opłat miesięcznych do konta. Jeśli bank nie będzie mieć z czego pokryć tych należności, nie zamknie konta. Konto można zamknąć też w każdym oddziale banku. Wystarczy udać się do dowolnej placówki z dowodem osobistym. Pracownik uzupełni wtedy wniosek i wydrukuje go do podpisania. Standardowo okres wypowiedzenia rachunku bankowego w PKO wynosi 30 dni.

Czy każdy musi mieć konto?

Polskie prawo zobowiązuje do posiadania rachunków bankowych przedsiębiorców. Osoby fizyczne nie muszą mieć konta. Wynagrodzenie z tytułu umowy o pracę pracodawca może wypłacać osobiście. Zaś rentę lub emeryturę można pobierać w urzędzie pocztowym lub przyniesie je listonosz. Obowiązek posiadania konta mają rodzice otrzymujący świadczenie 500+. Z uwagi na przepisy każdy bank, który ma w ofercie prowadzenie rachunku, musi oferować tzw. podstawowy rachunek płatniczy. To bezpłatne konto darmowych wpłat i wypłat, a mogą je założyć tylko osoby, które nie mają innego aktywnego rachunku bankowego. Zobacz więcej na nawigacjafinansowa.pl

O czym pamiętać, likwidując konto?

Kiedy zamykasz rachunek bankowy, pamiętaj, że dotychczasowe stałe zlecenia nie będą już realizowane. Dotyczy to także subskrypcji, które opłacałeś co miesiąc przy pomocy karty kredytowej. Jeśli otrzymujesz wynagrodzenie albo inne świadczenia (emerytura, renta, zasiłek), musisz podać w każdej z placówek wypłacających ci środki nowe dane. W przypadku przelania środków na nieistniejące konto, system zwróci je do nadawcy. Rzadko, ale również może zdarzyć się sytuacja, w której bank zaksięguje środki na koncie technicznym. Wtedy wysyłający przelew musi złożyć reklamację. Na rozpatrzenie reklamacji banki mają 30 dni, w tym czasie najpewniej będziesz czekać na swoje pieniądze, więc lepiej pamiętać o tym, by podać nowy numer rachunku tam, gdzie to konieczne.

Jak znaleźć idealne konto bankowe?

Szukając rachunku bankowego, można skorzystać z dostępnych w internecie porównywarek kont osobistych. Wiele banków oferuje bezpłatne konta dla osób, które wykonują płatności kartą albo wszystkie przelewy robią online. Posiadanie konta w banku może wiele ułatwić: pieniądze dostępne są na terenie całego kraju w placówce banku a za granicą można je wypłacić z dowolnego bankomatu.